Titlu: Timpi de conducere / Adeverinta de concediuCompanie: Sc. Wonderland Srl.Data: 19:47 - 01/12/2011
Buna ziua, am o intrebare mai complexa..
Cum trebuie folosita tahograful / adeverintele de condediu in cazul in care soferul face si alte lucrari. 
Este vorba de o firma de constructii unde soferul trebuie sa lucreze pe santier cu autobasculanta, uneori sa face cateva deplasari la mina si inapoi si uneori conduce alte utilaje de constructii pe santier (cilindru.. ifron.. etc) sau chiar lucreaza si cu lopata.. 
Sunt si cazuri in care alti soferi (care nu au atestat) conduc autobasculanta numai pe santier

Intrebarea mea este cum trebuie sa procedam ca diagramele tahografice sa fie in ordine in cazul unei control ARR.. 
Deci in cazurile sus mentionate.. cand trebuie introdus diagrama in tahograf (si ce culoare).. cand trebuie scos.. si trebuie sa fac adevarinte de concediu pentru sofer cand de exemplu conduce un ifron pe santier pentru 2 ore? Si daca da.. ce model de adeverinta? (noi nu facem transport international deloc)

Multumesc
 
 
Companie: Crisil Comserv SRL   Data: 01:46 - 14/01/2012 
Buna ziua
Intrebarea dumneavoastra nu este atat de complexa precum ati crede. Conform Reg. 561/2006 ce reglementeaza timpii de conducere si de odihna a conducatorilor auto, orice cond. auto trebuie sa prezinte in trafic (sa aiba in cabina) diagrama din aparat si de pe ultimele 28 de zile lucrate anterior. Lipsa acestor diagrame trebuie justificata prin Adeverinta de concediu conform AETR pe care o gasiti pe site-ul ARR.RO.
Daca soferul lipseste doar cateva ore, poate lasa diagrama in aparatul tahograf comutand tahograful pe butonul Alte activitati. Sau, daca nu doreste sa fie perfect sincer dar vrea sa aiba pauza facuta, pe butonul Odihna. Mai mult, daca soferul nu a lucrat cateva zile, in locul adeverintei poate sa faca pentru fiecare zi in care nu s-a lucrat o diagrama pe care noteaza pe fata data iar pe verso face notarea manuala a inactivitatii lui, trasand o linie pe simbolul pat. Astfel, toate perioadele sunt justificate.

Cu stima,

Andrei Cristea

N.B. Incepand cu 01.01.2012, controlul la sediu este preluat de ISCTR, institutia noua ce va avea drept exclusiv de control si in trafic.
 
Companie: Pomponio Logistic SRL   Data: 14:44 - 11/10/2012 
Buna ziua, in cazul in care soferul este oprit de ISCTR conducand pe drumurile publice, avand o abatere de la program de 26 de minute, dece este sanctionata firma care detine soferul si autoutilitara ; Chiar daca soferul a fost instruit la protectia munci, de respectarea programului de munca , pauzele corecte s.a.m.d, urmand ca la finalul intruirii el semneaza ca a luat la cunostinta toate aceste reguli interne.

As dori o parere despre acest caz. 
Multumesc!